Algemene Reisvoorwaarden Umrah Vibes

ALGEMENE REISVOORWAARDEN UMRAH VIBES





Artikel 1 – Definities

Reisorganisatie: Umrah Vibes ingeschreven onder KvK-nummer 94209960 hierna te noemen “Umrah Vibes”. Reiziger: iedere persoon die met Umrah Vibes een Overeenkomst met betrekking tot een Reis wil sluiten en iedere persoon die op grond van de Overeenkomst het recht heeft om te reizen. Reisdienst: de diensten die onderdeel zijn van de Reis, zoals personenvervoer, autohuur, accommodatie en excursies. Reisdienstverlener: de dienstverlener die een onderdeel van de Reis uitvoert, zoals accommodatieverschaffers, vervoerders, externe gidsen, etc. Overeenkomst: de Overeenkomst die betrekking heeft op de geboekte Reis, inclusief deze Voorwaarden. Schriftelijk: op schrift of langs elektronische weg waaronder per e-mail. Voorwaarden: deze algemene voorwaarden. Pakketreis: een pakketreis in de zin van de wet. Reis: een Pakketreis of indien de Voorwaarden hierop van toepassing zijn verklaard een enkele Reisdienst. Werkdagen: maandag t/m vrijdag, met uitzondering van in Nederland erkende feestdagen, binnen werktijden (9u-17u Nederlandse tijd).

Artikel 2 – Toepasselijkheid voorwaarden  

2.1 Pakketreizen Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle door Umrah Vibes aangeboden of met Umrah Vibes overeengekomen Pakketreizen. 2.2 Reisdiensten Deze Voorwaarden kunnen tevens van toepassing worden verklaard op Reisdiensten die geen Pakketreis vormen. Titel 7a van boek 7 Burgerlijk Wetboek waarin regels staan over pakketreisovereenkomsten is in dat geval niet van toepassing. Voor deze Reisdiensten geldt geen bescherming bij insolventie van Umrah Vibes, tenzij uitdrukkelijk in het aanbod is vermeld welke partij dekking biedt en dit volgt uit de garantie- of verzekeringsvoorwaarden. 2.3 Afwijkende en aanvullende voorwaarden Afwijkende en aanvullende voorwaarden dienen Schriftelijk te worden overeengekomen en hebben voorrang boven deze Voorwaarden.   

Artikel 3 – Totstandkoming Overeenkomst

3.1 Inhoud aanbod De aangeboden Reis omvat enkel de diensten en voorzieningen die in de offerte en publicaties van Umrah Vibes uitdrukkelijk zijn omschreven. Informatie in publicaties van Reisdienstverleners zijn geen onderdeel van het aanbod, ongeacht of er een link naar is opgenomen in het aanbod van Umrah Vibes. De vermelde reisduur staat aangegeven in hele dagen, waarbij de dag van vertrek en aankomst als hele dagen worden geteld. 3.2 Vrijblijvend aanbod Het aanbod van Umrah Vibes is vrijblijvend en kan na aanvaarding tot 17.00 uur van de eerstvolgende Werkdag worden herroepen door Umrah Vibes. 3.3 De boeking De Overeenkomst komt tot stand zodra de Reiziger het aanbod van Umrah Vibes aanvaardt en onder voorbehoud van beschikbaarheid van de Reis. 3.4 Kennelijke fouten Kennelijke fouten in het aanbod binden Umrah Vibes niet. Indien er reden is tot twijfel dient de Reiziger navraag te doen. 3.5 Voorkeuren Aan voorkeuren die de Reiziger doorgeeft kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij Umrah Vibes Schriftelijk heeft bevestigd aan de voorkeur te voldoen. De enkele vermelding als voorkeur op reisbescheiden en de boekingsbevestiging is hiertoe onvoldoende. 3.6 Bijzondere vereisten Indien de Reiziger bij de boeking medische vereisten of andere zwaarwegende belangen als ‘vereiste’ aan Umrah Vibes kenbaar maakt, zal Umrah Vibes beoordelen of deze hieraan kan voldoen. Indien Umrah Vibes niet aan de vereisten kan of wil voldoen zal de Overeenkomst niet tot stand komen. Umrah Vibes kan een prijswijziging doorvoeren in verband met de aangegeven vereisten. 3.7 Bevestiging van de boeking Umrah Vibes stuurt na de boeking van de reis en de controle van beschikbaarheid, een boekingsbevestiging. 3.8 Herroeping door reiziger Een boeking van de Reis is definitief. De Reiziger heeft geen recht om de Overeenkomst te herroepen. 3.9 Minderjarigen De Reiziger die de Reis boekt dient meerderjarig te zijn. Umrah Vibes neemt momenteel geen boekingen aan van minderjarigen. Bij vragen hierover kan contact opgenomen worden met Umrah Vibes. 3.10 Boeken voor andere Reizigers & communicatie De Reiziger die voor andere Reizigers boekt, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die daaruit voortvloeien. De andere Reizigers zijn ieder voor hun eigen deel aansprakelijk. De bevestiging, de factuur, de reisbescheiden en alle andere communicatie wordt enkel verstuurd naar de Reiziger die de boeking verricht. De Reiziger die de Reis voor anderen boekt, is verplicht relevante persoonlijke omstandigheden van die andere Reizigers bij de boeking door te geven. De Reiziger die de Reis voor anderen boekt, is verplicht die andere Reizigers deze Voorwaarden en andere relevante communicatie te verstrekken. De Reiziger die de reis boekt vrijwaart Umrah Vibes voor schade als gevolg van het niet nakomen van bovenstaande verplichtingen.

Artikel 4 – Informatie door Umrah Vibes

4.1 Reissom Vermelde prijzen gelden per persoon, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. 4.2 Informatie door Umrah Vibes Bij de boeking of meteen daarna verstrekt Umrah Vibes de Overeenkomst aan de Reiziger waaronder de geaccepteerde voorkeuren van de Reiziger en op de Nederlandse nationaliteit afgestemde informatie over de benodigde reisdocumenten (paspoorten, visa, etc.) en eventuele formaliteiten op gezondheidsgebied. 4.3 Reisdocumenten De Reiziger dient gedurende de Reis te beschikken over de noodzakelijke reisdocumenten, zoals een paspoort, visa, vaccinatiebewijzen, etc.. Gelet op het grote belang hiervan, dient de Reiziger bij de officiële instanties te controleren of de informatie volledig en actueel is. De Reiziger dient vóór de boeking van de Reis te controleren of er voldoende tijd is om de benodigde reisdocumenten te verkrijgen. Als de Reiziger de Reis niet of niet geheel kan maken door het ontbreken van de juiste reisdocumenten, komen de kosten voor rekening van de Reiziger. 4.4 Reisbescheiden De reisbescheiden (vervoertickets, vouchers, etc.) worden uiterlijk 5 dagen voor vertrek aan de Reiziger toegezonden, tenzij de factuur nog niet volledig is voldaan. Als de Reiziger de reisbescheiden niet 3 dagen voor vertrek heeft ontvangen, dient deze Umrah Vibes meteen op de hoogte te stellen. 4.5 Informatie over verzekering Umrah Vibes wijst de Reiziger op de mogelijkheid om een annuleringsverzekering en een reisverzekering af te sluiten. Umrah Vibes kan een dergelijke verzekering verplichten als de Reiziger hier voor de boeking van op de hoogte is gesteld. Umrah Vibes is niet aansprakelijk voor schade die gedekt had kunnen worden door dergelijke verzekeringen.

Artikel 5 – Informatie door de Reiziger  

5.1 Relevante informatie van de Reiziger(s) Voor de boeking verstrekt de boekende Reiziger alle relevante informatie over de aangemelde Reizigers. Hieronder vallen ook de gegevens van een contactpersoon die niet als Reiziger deelneemt, maar benadert kan worden in geval van calamiteiten. In het bijzonder informatie die mogelijk van invloed is op de gezondheid of veiligheid van de Reiziger of anderen. Indien de verstrekte informatie onjuist of onvolledig is kan de Reiziger van deelname worden uitgesloten. De Reiziger is dan de annuleringskosten overeenkomstig artikel 9 lid 2 verschuldigd. Andere kosten komen eveneens voor rekening van de Reiziger. 5.2 Verminderde mobiliteit en ziekte Reizigers met verminderde mobiliteit en hun begeleiders en Reizigers met een ziekte die mogelijk effect heeft op de Reis dienen dit bij het aangaan van de Overeenkomst of in ieder geval zo spoedig mogelijk nadat de Reiziger hiermee bekend is te melden bij Umrah Vibes in verband met eventuele gevolgen voor de Reis en in het bijzonder het luchtvervoer. Deze Reizigers dienen zelf bij de vervoerder te verifiëren of er een medische verklaring nodig is om te mogen reizen.

Artikel 6 – Betaling

6.1 Aanbetaling De aanbetaling bedraagt 30% van de totale reissom. De aanbetaling dient bij het plaatsen van de boeking te worden voldaan. 6.2 Restantbetaling Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken vóór aanvang van de Reis te zijn voldaan. Bij boeking binnen 6 weken vóór aanvang van de Reis dient de volledige reissom direct na de boeking te worden voldaan. 6.3 Gevolgen van uitblijven van betaling Zolang de Reiziger niet het volledige bedrag betaald heeft, kan Umrah Vibes de reisbescheiden onder zich houden. Indien betaling ook na aanmaning uitblijft of indien niet vóór aanvang van de reis is betaald, kan Umrah Vibes de Reiziger uitsluiten van deelname. De verplichting tot betaling blijft bestaan. In plaats van de Reiziger uit te sluiten van deelname kan Umrah Vibes de Overeenkomst annuleren en de daarvoor verschuldigde annuleringskosten zoals bepaald in artikel 9 lid 2 bij de Reiziger in rekening brengen.

Artikel 7 – Indeplaatsstelling

7.1 Voorwaarden en kennisgeving Een Reiziger kan de Reis overdragen aan een andere persoon. De andere persoon moet voldoen aan alle aan de Reis verbonden voorwaarden. Overdracht is slechts mogelijk voor zover de voorwaarden van de betrokken Reisdienstverlener dit toelaten. Indien vliegtickets onderdeel zijn van de Reis is overdracht van de vliegtickets vaak niet mogelijk. Overdracht van de Reis is dan mogelijk indien – op kosten van de Reiziger – nieuwe vliegtickets worden geboekt. De Reiziger verzoekt Umrah Vibes uiterlijk 7 dagen voor de Reis om de persoon in de plaats te stellen. 7.2 Hoofdelijke aansprakelijkheid en extra kosten De Reiziger en degene die de Reis overneemt, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de reissom en bijkomende kosten die voortvloeien uit de indeplaatsstelling, waaronder wijzigingskosten.

Artikel 8 – Wijziging door de Reiziger

8.1 Wijziging De Reiziger die de Reis heeft geboekt, kan Umrah Vibes verzoeken de Overeenkomst te wijzigen. Umrah Vibes is hier niet toe verplicht. Umrah Vibes stelt de Reiziger op de hoogte van de nieuwe reissom. Indien de Reiziger akkoord gaat met de kosten van de wijziging zijn de nieuwe reissom en wijzigingskosten verschuldigd. Indien de nieuwe reissom lager uitvalt dan de oorspronkelijke reissom, wordt het verschil verrekend met de verschuldigde wijzigingskosten. 8.2 Wijziging vertrekdatum Tenzij Umrah Vibes aangeeft dat er sprake is van een omboeking, vormt de wijziging van de vertrekdatum de annulering van de bestaande overeenkomst en de totstandkoming van een nieuwe overeenkomst. De annuleringsregeling van artikel 9 lid 2 is op de geannuleerde overeenkomst van toepassing.

Artikel 9 – Annulering door de Reiziger

9.1 Annulering De Reiziger kan de boeking vóór aanvang van de Reis annuleren. Annulering dient Schriftelijk te geschieden. De datum waarop de annulering door Umrah Vibes wordt ontvangen, geldt als het moment van annulering. Bij ontvangst na 17.00u of buiten Werkdagen om wordt de volgende Werkdag gezien als de datum van ontvangst. 9.2 Annuleringskosten De Reiziger is bij annulering de volgende bedragen verschuldigd:
  1. tot en met 45 dagen vóór de dag van vertrek: 30% van de reissom;
  2. vanaf 44 dagen tot en met 31 dagen vóór de dag van vertrek: 50% van de reissom;
  3. vanaf 30 dagen tot en met 15 dagen vóór de dag van vertrek: 75% van de reissom;
  4. vanaf 14 dagen vóór vertrek: 100% van de reissom.
9.3 Vermindering aantal reizigers Indien binnen één boeking het aantal Reizigers wordt verminderd, kan Umrah Vibes naar keuze annuleringskosten in rekening brengen:
  • de in lid 2 van dit artikel genoemde standaardannuleringskosten, of;
  • de gehele reissom van de geannuleerde persoon min de kostenbesparingen als gevolg van de annulering.
    • Annuleringskosten bij annulering ná een omgeboekte reis
Het kan voorkomen dat de Reiziger en Reisorganisatie de reis omboeken naar een later moment. Als de Reiziger de omgeboekte reis annuleert, bedragen de annuleringskosten tenminste het bedrag dat verschuldigd zou zijn als op de datum van omboeking zou zijn geannuleerd. (Voorbeeld: 14 dagen voor aanvang van de oorspronkelijke reis, wordt de reis omgeboekt naar 1 jaar later. 6 maanden voor aanvang van de omgeboekte reis annuleert de reiziger omdat hij niet meer wenst te reizen. De annuleringskosten zouden 20% van de reissom bedragen volgens artikel 9 lid 2. De annuleringskosten zouden 75% van de reissom bedragen als op de datum van omboeking zou zijn geannuleerd. In dit geval geldt 75% van de reissom als annuleringskosten.)
  • Reistegoeden die uit coulance zijn uitgegeven
Indien een Reis is geannuleerd door de Reiziger en er uit coulance een reistegoed wordt toegekend, geldt (tenzij andere voorwaarden door Umrah Vibes worden gecommuniceerd):
  • het reistegoed dient binnen één jaar na toekenning van het reistegoed te zijn besteed.
  • de nieuwe reis dient binnen twee jaar na toekenning van het reistegoed te zijn aangevangen.
  • het reistegoed is gebonden aan de Reiziger en niet overdraagbaar.
  • het reistegoed kan enkel worden ingezet voor dezelfde Reis op een later moment.
  • indien de reis op een later moment duurder is, wordt het prijsverschil doorbelast aan de Reiziger.
  • indien de Reiziger de Reis annuleert die is geboekt met een uit coulance toegekend reistegoed vervalt het reistegoed.

Artikel 10 – Prijswijziging

10.1 Prijswijziging Umrah Vibes kan tot 20 dagen vóór aanvang van de Reis de reissom verhogen als gevolg van prijswijzigingen in:
  • kosten van brandstof of andere energiebronnen, of;
  • belastingen of vergoedingen van niet direct bij de uitvoering van de Reis betrokken derden. Umrah Vibes kan in de Overeenkomst opnemen dat hij tot 20 dagen vóór aanvang van de Reis de reissom kan verhogen op grond van wijzigingen in wisselkoersen. In de Overeenkomst dient de methode van prijsherberekening op grond van de wisselkoers te zijn opgenomen.
    • Beëindiging door Reiziger
Indien de prijsverhoging meer dan 8% van de reissom bedraagt, kan de Reiziger de Overeenkomst beëindigen en krijgt de Reiziger de betaalde reissom terug.
  • Prijsverlaging
Indien het recht op prijsverhoging is afgesproken, heeft de Reiziger een overeenkomstig recht op prijsverlaging. Op het bedrag wat de Reiziger toekomt, wordt 30 euro administratiekosten ingehouden.

Artikel 11 – Wijziging door Umrah Vibes

11.1 Wijzigingen Umrah Vibes kan vóór aanvang van de Reis en tijdens de reis eenzijdig kleine wijzigingen in de Reis doorvoeren. De Reiziger wordt hiervan op de hoogte gesteld. Umrah Vibes behoudt zich het recht voor de reisroute of het programma te wijzigen indien dit noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de reis. Umrah Vibes zal de Reiziger zo spoedig mogelijk informeren over eventuele wijzigingen. Deze wijzigingen includeren onder andere:
  • Wijzigingen aan de vluchtroute en tijden. Inclusief overstapvlucht i.p.v. directe vlucht. Hier             staat geen compensatie tegenover,
  • Wijzigingen aan accommodaties. (Geen recht op compensatie bij wijziging naar 4 sterren                  hotel)
  • Wijzigingen aan onderdelen van het programma.
Het bezoeken van de kust van Jeddah en het quad rijden zijn extra’s in het programma. De Reiziger kan geen aanspraak maken op het uitblijven van deze activiteiten. 11.2 Ingrijpende wijzigingen Indien noodzakelijk kan Umrah Vibes vóór aanvang van de Reis de voornaamste kenmerken ingrijpend wijzigen. Hieronder valt eveneens het aanbieden van een alternatieve Reis. De Reiziger kan de wijziging aanvaarden of de Overeenkomst beëindigen zonder betaling van annuleringskosten. Bij beëindiging wordt de door de Reiziger betaalde reissom terugbetaald. Umrah Vibes kan de Reiziger een redelijke termijn stellen waarbinnen de Reiziger zijn keuze duidelijk dient te maken. Wordt de Overeenkomst niet binnen de gestelde termijn beëindigd, geldt de wijziging als aanvaard en vervalt het recht op beëindiging.

Artikel 12 – Opzegging door Umrah Vibes

12.1 Annulering i.v.m. minimale aantallen Umrah Vibes kan de Overeenkomst vóór aanvang van de Reis annuleren als het aantal aanmeldingen kleiner is dan het minimumaantal dat haalbaar is voor Umrah Vibes. De Reiziger wordt uiterlijk 14 dagen vóór aanvang van de Reis op de hoogte gebracht. 12.2 Annulering i.v.m. overmacht Umrah Vibes kan de Overeenkomst vóór aanvang van de Reis annuleren als Umrah Vibes de overeenkomst niet kan uitvoeren als gevolg van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden. 12.3 Terugbetaling betaalde reissom – geen schadevergoeding In de bovenstaande gevallen betaalt Umrah Vibes reeds ontvangen bedragen binnen 14 dagen terug en is er geen schadevergoeding verschuldigd. Niet vergoed worden kosten die door de Reiziger zijn gemaakt voor diensten die buiten de Overeenkomst vallen zoals inentingen, aanschaf materiaal, verzekeringen en indien niet bij de Reis inbegrepen de vliegreis, tickets, accommodatie, e.d… 12.4 Annulering door toedoen van de Reiziger Als de Reiziger niet voldoet aan vooraf gestelde deelname-eisen of indien onjuiste of onvolledige informatie over de Reiziger is opgegeven, kan Umrah Vibes de Overeenkomst annuleren. De Reiziger is dan annuleringskosten zoals bepaald in artikel 9 lid 2 verschuldigd.

Artikel 13 – Verantwoordelijkheid & tekortkomingen  

13.1 Goede uitvoering van de Reis Umrah Vibes is verantwoordelijk voor de uitvoering van de overeengekomen Reisdiensten, ongeacht of deze door Umrah Vibes zelf of door een andere Reisdienstverlener worden uitgevoerd. Umrah Vibes dient de Overeenkomst uit te voeren overeenkomstig de verwachtingen die de Reiziger op grond van de publicaties, de Overeenkomst en de omstandigheden op de reisbestemmingen redelijkerwijs mocht hebben. Echter, Umrah Vibes is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor tekortkomingen of afwijkingen van de kwaliteit of dienstverlening van accommodaties, waaronder hotels, en van vervoer (zoals vluchten, trein- en busreizen) en activiteiten die door derden worden geleverd. Dit omvat situaties waarin de accommodatie of diensten niet volledig voldoen aan de verwachtingen van Umrah Vibes en de Reiziger. Aansprakelijkheid voor dergelijke tekortkomingen ligt bij de desbetreffende Reisdienstverlener. 13.2 Wijzigingen in reisschema en reistijden Umrah Vibes zal de Reiziger informeren over wijzigingen in het reisschema. Indien Umrah Vibes niet op de hoogte is van de plaats van verblijf, zal de Reiziger enkel worden geïnformeerd op het bij Umrah Vibes bekende e-mailadres of mobiele telefoonnummer. 13.3 Klachtplicht reiziger De Reiziger stelt de Reisdienstverlener en Umrah Vibes in lijn met artikel 17 direct in kennis van gebreken of problemen bij de uitvoering van de Reisdiensten. 13.4 Oplossing door Umrah Vibes Umrah Vibes zorgt dat tekortkomingen worden verholpen. Een tekortkoming hoeft niet te worden verholpen als dit onmogelijk is of dit onevenredig hoge kosten met zich meebrengt. 13.5 Compensatie Indien de tekortkoming niet kan worden opgelost, zal Umrah Vibes (of Reisdienstverlener) in overleg treden met de Reiziger en kan deze waar gepast een compensatie of alternatief regelen. De Reiziger heeft geen recht op compensatie of alternatief indien de tekortkoming is toe te rekenen aan de Reiziger.

Artikel 14 – Hulp en bijstand

14.1 Verplichte bijstand Umrah Vibes verleent de Reiziger hulp en bijstand indien de Reiziger in moeilijkheden verkeert, in het bijzonder door goede informatie te verstrekken over medische diensten, plaatselijke autoriteiten en consulaire bijstand en door de Reiziger te helpen bij het gebruik van communicatie op afstand en bij het vinden van alternatieve reisarrangementen. 14.2 Kosten Umrah Vibes brengt voor de hulp en bijstand een redelijke vergoeding in rekening indien de moeilijkheden zijn ontstaan door opzet of nalatigheid van de Reiziger.

Artikel 15 – Toerekening, overmacht en aansprakelijkheidsuitsluitingen

15.1 Toerekening & overmacht De Reiziger heeft geen recht op vergoeding van schade die de Reiziger oploopt als gevolg van een tekortkoming die is te wijten aan:
  1. de Reiziger;
  2. derden die niet direct bij de uitvoering van de Overeenkomst zijn betrokken en de tekortkoming niet kon worden voorzien of voorkomen, of;
  3. onvermijdbare en buitengewone omstandigheden.
  4. Onvoorziene omstandigheden die buiten de controle van Umrah Vibes liggen;
    • Aansprakelijkheidsuitsluiting
Iedere aansprakelijkheid van Umrah Vibes voor schade is beperkt tot maximaal de reissom, tenzij de schade volgt uit het overlijden of persoonlijk letsel van de Reiziger of de schade is veroorzaakt door opzettelijk dan wel nalatig handelen van Umrah Vibes. Indien Umrah Vibes krachtens verdrag of EU-verordening aansprakelijk is voor enige schade, waaronder ook schade die volgt uit het overlijden of persoonlijk letsel van de Reiziger, zal deze aansprakelijkheid beperkt of uitgesloten zijn tot de grenzen die zijn toegestaan volgens de ter zake geldende internationale verdragen en/of EU-verordeningen die betrekking hebben op de individuele Reisdiensten.
  • Verzekerde schade
Umrah Vibes is niet aansprakelijk voor schade van de Reiziger die is gedekt door verzekeringen, zoals zorg-, reis-, evenementen-, of annuleringsverzekeringen.
  • Verjaring
Iedere aanspraak van de Reiziger op vergoeding van schade en andere vorderingen van de reiziger verjaren twee jaar nadat de Reis heeft plaatsgevonden. Indien de Reis geen doorgang vond verjaart het twee jaar na de geplande datum van aanvang.
  • Verval van recht
Zonder afbreuk te doen aan de verjaringstermijn en de plicht om tijdig te klagen geldt dat iedere aanspraak van de Reiziger op vergoeding van schade drie jaar na de aanvangsdatum van de Reis vervalt.
  • Geen dubbele compensatie
De Reiziger heeft geen recht op dubbele compensatie. Als de Reiziger recht heeft op compensatie op grond van internationale verdragen of EU-verordeningen krijgt de Reiziger niet ook nog een compensatie op grond van deze Overeenkomst.

Artikel 16 – Verplichtingen Reiziger

16.1 Gedrag en opvolging van aanwijzingen De Reiziger dient zich als een redelijk handelend Reiziger te gedragen en is verplicht alle aanwijzingen van Umrah Vibes en de Reisdienstverleners op te volgen. 16.2 Gevolgen niet naleving – uitsluiting van deelname Bij niet naleving van aanwijzingen of in het geval een Reiziger overlast veroorzaakt, kan Umrah Vibes /Reisdienstverlener de Reiziger de verdere deelname aan de Reis gedeeltelijk of geheel ontzeggen. De Reiziger heeft dan geen recht op terugbetaling van gelden. Verdere hierdoor ontstane kosten komen voor rekening van de Reiziger. 16.3 Waarschuwing Voordat de Reiziger wordt uitgesloten van deelname, krijgt de Reiziger eerst een mondelinge of schriftelijke waarschuwing. Een waarschuwing is niet vereist indien dit gegeven de omstandigheden niet op zijn plaats is. 16.4 Aansprakelijkheid Reiziger en vrijwaring De Reiziger is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door zijn gedrag, het niet nakomen van de verplichtingen in dit artikel of schade die anderszins aan hem moet worden toegerekend. De Reiziger vrijwaart Umrah Vibes van aanspraken van bij de Reis betrokken Reisdienstverleners, andere Reizigers of derden voor schade die door de Reiziger is veroorzaakt of aan hem moet worden toegerekend. 16.5 Controle tijdstip terugreis De Reiziger dient uiterlijk 24 uur vóór de geplande aanvang van de terugreis het exacte tijdstip van vertrek te verifiëren. 16.6 Formele gezondheidseisen De Reiziger dient te voldoen aan alle op de bestemming (en doorreislanden) geldende gezondheidseisen. Overheden kunnen deze vereisten onaangekondigd wijzigen. De gevolgen van deze wijzigingen vallen binnen de risicosfeer van de Reiziger. 16.7 Maatregelen door Reisdienstverleners Reisdienstverleners kunnen alle redelijke maatregelen nemen en medewerking van Reizigers verlangen, onder meer ter voorkoming en bestrijding van calamiteiten, ter beperking van gezondheidsrisico’s, ter voorkoming van schade dan wel ter naleving van overheidsvoorschriften. Bij het niet naleven van de maatregelen of aanwijzingen kan de Reiziger de Reisdienst en de toegang worden ontzegd. 16.8 Materiaalgebruik De Reiziger dient netjes met verstrekte materialen om te gaan. Bij ontvangst dient de Reiziger deze zaken te controleren en gebreken direct te melden. De Reiziger is aansprakelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van het ter beschikking gestelde materiaal.

 Artikel 17 – Klachten

17.1 Informatie Umrah Vibes verstrekt vóór aanvang van de Reis de contactgegevens voor noodgevallen. 17.2 Melden ter plaatse Indien de Reiziger meent dat de Reis niet goed wordt uitgevoerd, dient hij het probleem of gebrek meteen te melden bij de betrokken Reisdienstverlener zodat deze een oplossing kan bieden. Indien reisleiding van Umrah Vibes ter plaatse is, dient de klacht ook meteen bij de reisleiding te worden gemeld. Indien er geen reisleiding ter plaatse is, dient de klacht ook bij Umrah Vibes te worden gemeld. Deze melding kan geschieden per Whatsapp, telefonisch of op Werkdagen onder Nederlandse kantoortijden (9-17u) ook per e-mail. 17.3 Communicatiekosten De Reiziger dient eventuele communicatiekosten te beperken onder meer door gebruik te maken van bellen via internet, WhatsApp en e-mail. 17.4 Niet verholpen klacht melden na terugkomst Alle klachten die volgens de Reiziger niet volledig zijn verholpen of gecompenseerd tijdens de Reis, dienen binnen 14 dagen na de Reis, Schriftelijk en met redenen omkleed bij Umrah Vibes te zijn ingediend. 17.5 Gevolgen niet of niet tijdig melden van de tekortkoming of klacht Het niet of niet tijdig klagen overeenkomstig het tweede lid van dit artikel kan van invloed zijn op de hoogte van een eventuele compensatie, tenzij de belangen van Umrah Vibes door het niet tijdig klagen niet geschaad zijn. Klachten die na terugkomst niet tijdig zijn ontvangen worden niet in behandeling genomen, tenzij dit in de omstandigheden van het geval niet redelijk is.

Artikel 18 – Overige bepalingen

18.1 Rechten van derden Ondergeschikten, hulppersonen en andere bij de uitvoering van de Overeenkomst betrokken derden kunnen zich richting de Reiziger beroepen op de bepalingen uit de Overeenkomst en deze Voorwaarden (met inbegrip van de aansprakelijkheidsuitsluitingen). 18.2 Vervangende bepalingen Indien dwingend recht aan de geldigheid van een bepaling in deze Voorwaarden in de weg staat of indien een bepaling wordt vernietigd, wordt die bepaling geacht te zijn omgezet naar een geldige bepaling die qua inhoud en strekking zo dicht mogelijk de oorspronkelijke intentie benadert. 18.3 Toepasselijk recht Op het aanbod, de Overeenkomst en de uitvoering van de Overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, tenzij dit in strijd is met dwingend recht. Indien de consument ten tijde van de boeking buiten Nederland woont, geldt: Ondanks de rechtskeuze komt de consument de bescherming toe die het dwingend recht van het land van zijn woonplaats hem biedt indien (cumulatief):
  • Umrah Vibes de commerciële activiteiten voor de overeengekomen Reis richtte op het land waar de consument woonplaats heeft, én;
  • de overeengekomen reisdiensten gedeeltelijk of geheel worden verricht in dat land.
    • Geschillen
Geschillen voortvloeiend uit de Overeenkomst zullen bij voorkeur in onderling overleg worden opgelost. Indien dit niet mogelijk is, zullen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.
  • Bevoegde rechter
De rechtbank binnen wiens werkgebied de vestigingsplaats van Umrah Vibes is gelegen, is exclusief bevoegd kennis te nemen van geschillen inzake de Overeenkomst en hetgeen daarmee samenhangt, tenzij dit in strijd is met dwingend recht. Het is Umrah Vibes daarnaast toegestaan de Reiziger in haar woonplaats voor het gerecht te dagen.
Scroll naar boven